Vem är jag enligt dig?

15.03.2021


Självkännedom

Att lära känna sig eller som jag heller vill uttrycka det här är förmågan att skapa sig själv. Jag har ett riktigt dåligt lokalsinne så att hitta mig själv känns ännu svårare. 

Oavsett är det grundläggande att förstå sig själv för att kunna ta fram ett bra egen och självledarskap.

Vi vill få självkännedom för att uppmärksamma våra tankar och känslor, reflektera kring vad vi säger och gör.

Det blir även en karta över hur du fungerar med olika människor.

Vårt arv och vassaste ess vi glömmer använda 


Vi har fått ett övertag över djurvärlden för att kunna sätta in sig själv i andras tankestigar och känslor, men vi glömmer allt för ofta att använda det esset.

En ögonöppnare ME, Me Me my self and I!

Under en workshop med utbildningen för hemsidan fick vi en intressant övning, för när vi skriver för våra hemsidor så är det ofta en en rödtråd av Jag gör, jag kan och våra produkter gör ..... och fokus på produkter och tjänster väldigt lite om resultat som kunden vill ha eller letar efter

Övningen gick ut på att faktiskt tänka på vem vi skriver till, för som kund letar efter svar på våra frågor och  vill veta att du som företag eller tjänster ska förstå mina behov. Allt skulle utesluta av det som kretsar kring Jag, oss, min, själv osv . Först var det svårt men när vi kom in i det tänket så blev verkligen texten bättre.

Fördoms övning 

Det här är ett känsligt ämne , under en utbildning tog jag upp "Fördoms övningen" mest för att visa hur svårt det är att veta vem någon är och hur lätt det är att fylla i andras egenskaper utifrån kläder, hållning och vad vi ser. För ska vi kunna förändra som attityder kring fördomar behöver vi förstå hur de uppstår och varför det är svårt det är att bryta det.

Vill vi föra en kommunikation som förändrar är det avgörande att förstå hur väl vi förstår andra och kunna förvalta informationen .

Många förväntar sig att vi ska kunna kommunicera  med automatik för vi kan prata men det är en konst i sig att kommunicera och det kräver träningen och bra underlag

Bra relationer är bland det viktigaste valuta vi har och med Pretty Powerfull får du får det bästa underlaget för att skapa din bästa version

PDF vem är jag enligt dig

En vän är din bästa spegelbild som kan ge dig en större bild över hur du upplevs av andra, Våra vänner kan lättare se våra egenskaper , styrkor och nivåer vi alla har.


Ta hjälp av dina vänner 


© 2021 Sondra Glitterblicken. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång